Επειδή η ράβδος ισορροπεί:
ΣF=0 και Στ=0
Ν1+Ν2=w =150Ν (1)
Εξάλλου παίρνοντας τις ροπές ως προς το σημείο Γ θα έχουμε:
-w·(ΟΓ) + Ν2·(ΓΔ) =0 ή
Ν2=150·1/3 Ν=50Ν
Οπότε από την (1) Ν1=150Ν-50Ν =100Ν.
ii) Θέτοντας σε περιστροφή τον κινητήρα στο σημείο Δ θα ασκηθεί δύναμη στην ράβδο, με φορά όπως στο σχήμα. Για να ισορροπεί η ράβδος θα αναπτυχθεί και στατική τριβή και από το τρίποδο στο σημείο Γ.
Αφού η ράβδος ισορροπεί Τ2-Τ1=0 ή
Τ1=Τ2=μΝ2 =0,6·50Ν= 30Ν
iii) Για να μην ολισθήσει η ράβδος στο σημείο Γ θα πρέπει η ασκούμενη τριβή να είναι στατική.
Τ1≤Τορ
Τ1 ≤ μs·Ν1 ή
μs ≥ Τ1/Ν1
μs ≥ 0,3
iii) Ασκώντας κατακόρυφη δύναμη F στο άκρο Α μειώνεται η αντίδραση Ν2. Η μέγιστη τιμή της δύναμης F, είναι αυτή για την οποία μηδενίζεται η Ν2, οπότε παίρνοντας τις ροπές ως προς το σημείο Γ θα πάρουμε:
F·(ΑΓ) - w·(ΟΓ) = 0 ή
F= 150·1/2Ν=75Ν