Εφαρμόζουμε λοιπόν για το σύστημα την Αρχή διατήρησης της ορμής μεταξύ της αρχικής καταστάσεως και της ενδιάμεσης με τις ίσες ταχύτητες και έχουμε:
Ραρχ = Ρενδ
m1·υ1 = m1·υκ + m2·υκ ή
m1·υ1 = (m1 + m2)· υκ ή
υκ=2·10/5m/s=4m/s.
(Μήπως αναγνωρίζετε την πλαστική κρούση;…)
Επειδή η δύναμη του ελατηρίου είναι συντηρητική, η Μηχανική ενέργεια διατηρείται.
Καρχ + Uαρχ = Κενδ +Uενδ ή
½ m1·υ12 = ½ (m1+m2)·υκ2 + ½ ΚΔl2 ή
Δl2 = [m1·υ12 - (m1+m2)·υκ2]/Κ =(2·100-5·16)/750m2 = 120/750 m2 = 4/25 m2 ή
Δl= 0,4m.
Άρα η ελάχιστη απόσταση μεταξύ των σωμάτων θα είναι xmin=l0-Δl= 0,1m.
β) Τη στιγμή της μέγιστης συσπείρωσης του ελατηρίου, θα έχουμε την μέγιστη τιμή της δύναμης του ελατηρίου, άρα και τη μέγιστη επιτάχυνση. Δηλαδή:
Fελ = m·α ή
Κ·Δl = mα ή
α= Κ·Δl/m= 750·0,4/3 m/s2 =100m/s2.
γ) dΚ/dt = ΣF·υ= m·α·υ= 3·100·4 J/s= 1200 J/s.
δ) Μόλις αποχωριστούν τα δύο σώματα και το ελατήριο αποκτήσει ξανά το φυσικό του μήκος, τα σώματα θα έχουν έχουν ταχύτητες υ1΄και υ2΄οι οποίες υπολογίζονται, αφού εφαρμόσουμε για το σύστημα την ΑΔΟ και την ΑΔΜΕ.
Ραρχ = Ρτελ ή
M1·υ1 = m1·υ1 + m2·υ2 (1)
Καρχ + Uαρχ = Κτελ + Uτελ ή
½ m1·υ12 = ½ m1·υ1΄2 + ½ m2·υ΄22 (2)
Λύνουμε το σύστημα των εξισώσεων (1) και (2) και παίρνουμε:
(Μήπως αναγνωρίζετε τις εξισώσεις της ελαστικής κρούσης;)
υ΄1=(m1-m2)·υ1/(m1+m2) = - 2m/s και
υ΄2= 2m1·υ1/(m1+m2) = 8 m/s.